Preventivní prohlídka

První návštěva

Komplexní vstupní vyšetření obličeje, krku, čelistních kloubů a chrupu, zhotovení digitálních RTG snímků, případně zhotovení sádrového modelu zubů a fotografií chrupu pacienta. Po celkovém vyšetření následuje stanovení léčebného plánu a cenová kalkulace.

Pravidelné prohlídky

Prohlídky jsou základem prevence před zubním kazem a onemocnění dásní. Součástí preventivní prohlídky je kromě vyšetření stavu chrupu, sliznic, měkkých tkání, stavu čelistí i kontrola dentální hygieny. Zhotovení RTG snímku se zaměřením na zubní kaz (BITEWING) se provádí 1x ročně. Preventivní prohlídky doporučujeme dvakrát ročně.

Dentální hygiena

Základem správné péče o chrup je zubní hygiena.

Dentální hygiena je nedílnou součástí stomatologie a s její pomocí lze předejít celé řadě komplikací, zubnímu kazu, zánětu dásní a parodontóze.

Tento komplex úkonů, je prováděný dentální hygienistkou nebo přímo zubním lékařem. Jedná se o instruktáž ústní hygieny, její nácvik, doporučení správných pomůcek pro domácí péči a odstranění zubního kamene ručními nástroji a ultrazvukem. Poté je provedeno profesionální očištění zubů, odstranění pigmentací a leštění zubů ústní sprchou Air Flow či kartáčkem s hrubší pastou.

Paradentóza

Paradontitida (paradentóza , parodentóza, paradontóza)

Parodontitida je zánětlivé onemocnění závěsného aparátu zubů (parodontu), který je tvořen dásní, ozubicí, cementem a alveolárním výběžkem. Toto onemocnění může skončit až ztrátou zubů. Příčinou je působení mikroorganismů, jejichž množení podporuje zubní plak a zubní kámen.
Jejím charakteristickým pochodem je destrukce kosti, ve které je zub ukotven. Při úbytku kosti vzniká mezi zubem a měkkou tkání parodontální chobot (kapsa), kde se hromadí zubní povlak a zubní kámen s množstvím bakterií.

Stále se hodně lidí domnívá, že paradentóza je způsobená dědičností. Není tomu tak. Většina případů tohoto onemocnění vzniká vlivem špatné ústní hygieny. Jejími možnými projevy jsou: zápach z úst, zarudlá krvácivá dáseň, viklavost, změna polohy zubů. Symptomy jsou závislé na stadiu onemocnění.

Prevence paradentózy

Zabránit vzniku parodontitidy nebo ji v raném stádiu léčit je možné pouze pravidelnou a správnou technikou ústní hygieny. Léčba se provádí pomocí léčiv jako jsou speciální zubní pasty, ústní vody nebo masážní roztoky. Profesionální ústní hygienu v ordinaci zubního lékaře nebo u dentální hygienistky je vhodné podstoupit každých 6 měsíců.

Ošetření zubního kazu

Zubní kaz

Zubní kaz neboli narušení zubní skloviny, je infekční onemocnění poškozující tkáň zubu. Zubní kaz patří u lidí mezi nejčastější onemocnění. Příčin zubního kazu je více. Většinou je to způsobeno špatnou ústní hygienou spolu s nevhodným stravováním. Vzniká působením baktérií v zubním plaku.

Ošetření zubního kazu

Toto ošetření zahrnuje výplně z různých materiálů – fotokompozitní tzv. „bílé výplně“ nebo amalgámové tzv. „stříbrné“ výplně.
V naší ordinaci používáme fotokompozitní bílé materiály nejvyšší kvality Ceram, Charisma a Sonic Fill.

Endodoncie – plnění kořenových kanálků

Zabývá se zubní dření a tkáněmi zubních kořenů. Endodontisté provádějí škálu zákroků, mezi které patří ošetřování kořenových kanálků (včetně opakovaného), zubní chirurgie, léčba prasklých zubů nebo zubních úrazů. Jednou z nejčastějších procedur je ošetřování kořenových kanálků. Při poškození zubní dřeně (která obsahuje nervy, krevní cévy a lymfatickou a vazivovou tkáň) nemocí nebo zraněním je endodontická léčba nezbytná pro záchranu zubu.
Zubní dřeň v dospělosti nemá téměř žádnou regenerační schopnost a je-li infikována, případně jiným způsobem nevratně poškozena, zpravidla odumírá. Prostor, který vyplňovala, je obklopen tvrdými zubními tkáněmi, a po jejím zániku již není napojen na krevní řečiště. To brání bílým krvinkám vypořádat se s infekcí a zbytky odumřelé tkáně. Navíc se zubovina kořenů stává sama hostitelem infekce. Proto se případná zánětlivá reakce odehrává v okolí otvorů, kudy původně vstupovaly cévy do zubu, a kudy unikají ze zubu toxiny, případně mikroby. Neřešena může vést k dalšímu šíření zánětu kostí čelistí i do okolních tkání a prostor.

Endodontické ošetření má za cíl:

• Odstranit zbytky měkkých tkání uvnitř zubu a desinfikovat tvrdé zubní tkáně.
  • Opracovat systém kořenových kanálků, aby bylo možné jej hermeticky uzavřít.
  • Utěsnit prázdný prostor tak, aby v něm neobíhaly tekutiny a nemohly se v něm znovu usídlit mikroorganismy.

Samotné ošetření spočívá v důkladném pročištění a hermetickém zaplnění každého ošetřeného kanálku. Naše ordinace má k dispozici nejmodernější technické vybavení, které ošetření usnadňuje a urychluje.
Naše klinika má k dispozici nejmodernější vybavení strojové a tepelné endodocie potřebné k plnění kořenových kanálků, samozřejmostí je používaní kofferdamu, apex lokátoru pro přesné určení délky kořenových kanálků.

Protetika – zubní náhrady

Část stomatologie zabývající se léčbou destruovaných nebo ztracených zubů pomocí zubních náhrad. Protetiku dělíme na fixní a snímatelnou. Mezi nejčastější protetické náhrady patří kořenová nástavba, různé druhy korunek a můstků a snímací protézy.
Cílem protetického ošetření je nahradit chybějící zub či skupinu zubů, případně nahradit část zubu, která byla poškozena kazem nebo úrazem.
Naše klinika vlastní svou vlastní zubní laboratoř, kde nabízíme fixní náhrady (inlay, onlay, fasety, celokeramické, metalokeramické, korunky, můstky) a snímatelné (částečné a celkové protézy) zubní náhrady.

Účinnou prevencí nutnosti využití můstků a korunek je kvalitní dentální hygiena, spojená s endodoncií.

Bělení zubů

Bělit zuby znamená dosáhnout dlouhodobě jejich světlejšího odstínu. Již od chvíle prořezání zubu do dutiny ústní začíná jeho původní odstín tmavnout. Příčinou jsou barevné pigmenty přijímané v potravinách a nápojích.

Řešení všech uvedených problémů existuje a spočívá právě v bělení zubů pod dohledem Vašeho zubního lékaře či dentální hygienistky.

Ordinační bělení

Některé ordinace nabízejí rychlejší způsoby bělení ve kterých se nanese koncentrovaný peroxid (až 35%) na zub a poté je aktivován pomocí plazma lampy nebo pomocí laseru. Je zde snaha zrychlit bělící proces, avšak je nutné setrvat poměrně dlouho v ordinaci zubního lékaře a z tohoto důvodu se jedná o poměrně drahý způsob bělení. Cena se pohybuje od 6000 – 12000 Kč.

Domácí bělení

Dalším způsobem ordinačního bělení je bělení na stejné principu jako domácí bělení s tím rozdílem, že stomatolog sejme otisk chrupu a poté vyrobí pryžový aplikátor v ordinaci. Zákazník tak dostane hotový aplikátor a bělící gel ve stříkačce. Tato metoda umožňuje pacientovi dosažení kvalitních výsledků s možností vlastního dohledu nad požadovanou bělostí zubů. Navíc pryžové aplikátory je možné uschovat na pozdější použití. Cena cca. 3000 – 8 000 Kč.

Kombinované bělení

Posledním způsobem je bělení kombinované, kdy pacientovi jsou zhotoveny aplikátory (nosiče) v naší zubní ordinaci, které si pacient uschová opět na budoucí použití. Poté následuje domácí bělení 7 – 14 dní a po ukončení domácí kůry ještě bělení ordinační, které trvá asi kolem hodiny.

Péče o dětské pacienty

Péčí o dětské zoubky můžete výrazně ovlivnit stav chrupu Vašeho dítěte v dospělosti. První návštěva u zubního lékaře by měla být po prořezání prvního zoubku.
Přátelským a trpělivým přístupem provádíme komplexní vyšetření a ošetření zoubků dětí našich pacientů.

Extrakce – vytržení zubu

Vytažení zubu (odborně extrakce) je častým stomatochirurgickým výkonem a provádí se v místním znecitlivění (anestezie). Před výkonem je pacient povinen podepsat informovaný souhlas s extrakcí, který obsahuje podrobný popis výkonu, komplikací a pooperační péče.